Klæd dine magasiner ordentligt på med en foliering

Artiklen indeholder reklamelinks

Produktkataloget har stadig sin berettigelse i fysisk form, og der bliver også stadig printet massevis af dem i alle tænkelige afskygninger. Det at dit katalog findes fysisk og ikke bare er en PDF eller en mail, man kan arkivere digitalt, betyder noget for, hvor ofte dine modtagere vil vende tilbage til det og bladre det igennem igen.

Der kan være mange penge i at blive i folks bevidsthed, og derfor er der god grund til at forsøge at krydre sin markedsføring med et magasin eller et katalog, men først skal det ind ad døren.

Når din modtager åbner postkassen, vil vi gerne undgå, at det ender med, at det bare ryger direkte over i containeren med papir og pap.

Det kan man gøre på mange måder, men en af de mere effektive er at sørge for, at man giver noget til modtageren. Det skal være tydeligt med det samme, man lægger øjne på magasinet.

Det eksklusive look er en faktor

Der er bare et eller andet over det, når der er folie rundt om et magasin eller et katalog. Det udstråler noget andet, end når det kommer uden noget på.

Afsenderen har tænkt over det og pakket denne forsendelse ind for dig. Det er en gave, som er leveret specifikt til dig – det er i hvert fald følelsen.

Folieringen viser også, at afsenderen gerne vil have, at magasinet kommer frem på en sikker måde (mere om det lidt senere), og at det altså ikke bare er noget skrammel, man har sendt. Det er noget, man gerne vil sørge for dukker op i god stand.

Beskyttelse mod vejrets luner

Selvom alle i processen med at sende materiale ud gerne vil have, at alting går som planlagt, så kan der ske uheld og uforudsete hændelser. Det kan potentielt gå ud over magasinet, hvis det regner meget under leveringen, eller hvis et læs magasiner bliver tabt i sneen.

Man kan ikke altid gardere sig mod alting, men det er vist ikke nødvendigt at forklare, at det relativt skrøbelige papir er bedre beskyttet, når der er en foliering udenom.

Folien kan tage det værste af vind og vand, og det er nok de færreste, der vil tage et magasin med ind og bladre det igennem, hvis det er gennemblødt.

Hvor mange har ikke set de proppede postkasser, hvor en masse papir stikker ud, som regnen rigtig kan få fat i og mætte med vand. Det gør ikke noget godt for papiret, men folie kan beskytte din forsending.

Send noget med

Der er også det, at man kan pakke ting med i folien. Den mulighed betyder, at man kan give sine modtagere noget værdifuldt, som kan lokke dine modtagere til at tage magasinet med inden for døren og give det en plads.

Folk elsker generelt at få ting, som ikke kræver noget, og derfor er det en klassisk ting at sende et eller andet med. Det er ikke en nyskabelse, men det virker.

Det kan være alt fra det lille stykke legetøj, til en prøve på en creme eller en smagsprøve på et stykke chokolade. Mulighederne er enorme, og det er bare om at kaste sig ud i det.