Artiklen indeholder reklamelinks
Dit valg af marketingbureau er et af de vigtigste, du kommer til at træffe i branchen. Med den rigtige partner om bord til markedsføringen af din virksomhed vil du nå de rette mennesker til en pris, der sikrer vækst til din virksomhed.
Især digitale marketingbureauer er spændende at kigge på. Med digital markedsføring undgår du at spilde halvdelen af dit marketingbudget uden at vide hvilken halvdel. Du har også mulighed for at se hvilke kanaler der performer bedre end andre. Og det sidste er noget, du faktisk bør udfordre dit marketingbureau på
En række kanaler er oplagte at benytte sig af som marketingbureau:
Udover ovenstående kanaler er der også den klassiske mulighed for blot at købe bannerannoncering og advertorials på de sider, hvor du tror målgruppen er relevant.
Spørg dit marketingbureau: Hvilke kanaler bruger vi lige nu?
Hvor godt virker de og hvad er ROI’en på den enkelte kanal? Du har mulighed for at få præcise tal for ind og ud.
Og er der andre oplagte kanaler at kigge på, som vi lige nu i virksomheden ikke er i gang med?
Med digital markedsføring har du mulighed for at vurdere hvad en enkelt kunde er værd og herefter at skalere op.
Hvis du ved at en kunde i livstidsværdi er 2.000 kroner værd i din virksomhed kan du købe kunder og betale op til 2.000 kroner og fortsat tjene penge. Derfor bør du heller ikke lukke én kanal, selvom den ikke er den bedst performende. Køber du stadig kunder til 1.500 kroner tjener du 500 kroner og vækster din virksomhed.
Med digital markedsføring har du og dit markedsføringsbureau mulighed for præcis at vurdere hvilke kanaler, der er værd at investere i ved at se hvad I smider ind i budget og får ud igen. I kan præcist beregne ROI og træffe en oplyst beslutning om hvor næste års marketingbudget skal bruges.
Hvis du lige nu ikke er tilfreds med dit marketingbureau og overvejer at skifte, så husk, at det tager tid at skabe resultater.
Især arbejdet med søgemaskineoptimering er en lang proces med optimering af dit indhold, den oplevelse du giver til dine brugere og arbejdet med ekstern søgemaskineoptimering i form af linkbuilding. En horisont på under 12 måneder er næppe rimelig i forhold til at lade dit marketingbureau vise, hvad de kan levere for dig.